vrijdag 24 juni 2016

Dag 13 : the Dalles - Portland

We hebben allebei een redelijke nacht achter de rug. Het hotel is best gehorig en we worden beide een paar keer wakker van de andere gasten. Rob zelfs van de trein maar die heb ik niet gehoord. Rond zeven uur kan ik de slaap niet meer vatten en sta dan ook maar op. We smeren een broodje op de kamer en pakken in. Klaar om te vertrekken.
De rit naar Portland is niet lang maar we nemen vandaag de Historic Columbia River Gorge scenic byway, oftewel Highway 30 en aan die weg zijn heel veel watervallen en heel veel wandelingen. De TomTom doet maar raar en laat ons rondjes over de snelweg rijden dus Elowah falls wordt niks denk ik. Bij een parkeerplaats pak ik toch nog even een lange broek uit de koffer. Het is maar frisjes en het eerste stuk hebben we al weer een flinke bui gehad.
We stoppen bij de eerste waterval : Horsetail falls. Deze ligt direct aan de weg. Het is best al een grote waterval. 




We stoppen nog even bij Oneonta. Daar doe ik toch maar even m'n lange broek aan. Het is toch best frisjes buiten en het begint te druppen. We lopen alleen naar het water maar niet naar de waterval zelf.

Bij Multnomah falls is het echt super druk. Er zijn net busladingen mensen uitgelaten heb ik het idee. We nemen er snel een kijkje. Lopen nog even in de file naar het bruggetje en gaan dan snel verder. Net iets te toeristisch.



De volgende waterval, Wakheena falls, ligt een paar meter verderop. En een beetje verscholen in het bos. 



Dan pakken we de Bridal Veil falls ook mee. Voor deze waterval moet je wel een eindje lopen. Het is wel een mooie waterval dus de moeite waard.
De laatste waterval is de Latourell waterval. Ik loop nog een flink stukje naar onder. Rob heeft het gehad met wandelen en blijft boven. Het is zeker de moeite waard om te lopen. Alweer een top waterval.




Bij Vista house point heb je een prachtig uitzicht over de Columbia river gorge vanuit het torentje. Beetje jammer dat het zo bewolkt is anders zou je mooi ver kunnen kijken. Bij de volgende overlook eten we wat en gaan dan weer verder.





We verlaten de highway 30 en gaan de snelweg weer op. Woodburn outlet centrum is de volgende stop. Eens kijken of we wat leuks kunnen scoren. Ik moet nodig nieuwe Allstars. Deze beginnen aardig te verslijten met al dat lopen in de bossen. Het is vreselijk druk op de weg rond Portland. Drie rijen dik is het aanschuiven.
Na veel file rijden komen we rond half drie aan bij de outlet. We struinen er een paar uurtjes rond. Ik slaag voor Allstars en een vest. Rob koopt zich twee broeken en een T-shirt bij Levi's en een nieuwe zwembroek. Tegen half zes vinden we het goed geweest en rijden terug naar Portland.
Rondom Portland is het weer belachelijk druk. Waar komen al die mensen toch vandaan. Weet meteen weer waarom ik eigenlijk de stad wil vermijden..... We komen een uur later aan bij ons hotel. We slapen vanavond buiten de stad in het Monticello hotel.
We checken in en gooien de koffers de kamer op. Dan gaat Google aan. We hebben honger. Op 3 minuten lopen ligt Pause kitchen & bar. Rob neemt de hamburger en ik twee kleine hamburgers met huisgemaakte friet. Het is echt lekker en meer dan genoeg. Na het eten lopen we terug en ruimen de spullen op die we gekocht hebben.
Het is ondertussen 9 uur geworden en ik duik lekker onder de douche. Dan plof ik in bed waar ik nog wat tv kijk. Alweer een prima dag gehad vandaag met de nodige kilometers die we gelopen hebben. Morgen gaan we Portland in. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten