maandag 13 juni 2016

Dag 2 : Amsterdam - Londen - Seattle

We zijn goed op tijd gaan slapen en het is redelijk gelukt om door te slapen. Paar keer wakker geweest en zijn ruim voor de wekker (3:30 uur) wakker. We staan maar op. Aankleden, gezicht wassen, tanden poetsen, wc. The usual zeg maar.
We smeren wat broodjes op de kamer voor straks. Dan pakken we de koffer weer in en bellen naar de valet parking dat we eraan komen. Om half vijf checken we uit en gaan op pad.
We rijden in tien minuten naar Schiphol. Bij vertrekhal 2 is het een komen en gaan en we moeten dan ook even wachten tot we de sleutels kunnen overhandigen aan de meneer van central parking. Ondertussen is het bijna vijf uur geworden.
Het inchecken gaat snel. We hebben gisteren al via internet ingecheckt dus het is alleen de bagage droppen en we zijn klaar. We gaan dan ook maar meteen door de controle waar ik uiteraard er weer uitgepikt wordt. We lopen een rondje op Schiphol en gaan naar onze gate. Het is nog vroeg en ik ben nog best moe. Dan begint het wachten.
Het boarden gaat snel gelukkig en we wachten tot we bijna als laatste met naar binnen gaan. Dus gaat het vliegtuig ook vrijwel meteen dicht en is het tijd voor de veiligheidsinstructies. Om 7:25 uur gaan we de lucht in. Kwartier later dan gepland. We hebben toch tijd genoeg straks in Londen. We vliegen vanaf dezelfde terminal weer door naar Seattle.

40 minuten later landen we al op Heathrow. De vlucht is amper de moeite. Maar wel even lekker om de oogjes dicht te doen. Nu hebben we nog ruim 2 uur de tijd voor de volgende vlucht.
In Londen gaat alles redelijk snel. We moeten door een nieuwe security check en de rij valt echt goed mee. Dit keer is wel alles in orde. Dan pakken we de trein naar onze gate. We hebben nog tijd zat. Dus pakken we even een koffie bij Starbucks. En liggen we nog even te luieren in de grote lounge stoelen. We mogen dadelijk weer 9,5 uur opgepropt zitten.

Het boarden schiet dit keer voor geen meter op helaas. Het duurt en het duurt. Het vliegtuig zit helaas vol en m'n trucje mislukt om een rijtje van drie voor ons twee te krijgen. Na een stoelendans zit er nu een vrouw naast ons eigenlijk op mijn plaats aan het gangpad. Ipv 9:45 uur rijden we pas om 10:10 uur van de gate weg. Dan gaan we eindelijk de lucht in om 10:45 uur. Een uur later als gepland.

De vlucht voorloopt goed en zonder al te veel turbulentie. We slapen wat en kijken een film. Het eten smaakt natuurlijk weer nergens naar. Op zich is de plek voldoende. Om 12:00 uur plaatselijke tijd (9 uur vliegen) landen we in Seattle. We kunnen super snel uitstappen en naar customs. Bij de nieuwe esta kiosk melden we ons. Daarna nog even bij een beambte een stempel halen. Die is weer binnen. De koffers komen langs zodra we bij de band zijn. En zo zijn we 45 minuten later al buiten. Zo snel is het me nog niet eerder gelukt in de USA.

We pakken de shuttlebus naar de car rental en na de nodige formulieren te hebben ingevuld gaan we onze auto uit kiezen. Er is niet heel veel keus dus het wordt een zwarte Chevy Cruz of een grijs Nissan Sentra. In de Chevy passen de koffers niet goed dus het wordt de Nissan.
We stellen de TomTom in op het hotel en ik rij naar de stad. Het is een klein kwartier rijden. We komen rond 14:00 uur aan. Daar checken we in en gaan naar onze kamer. Het is niet groot en luxe maar schoon en voor deze nacht is het prima. We zitten midden in het centrum en kunnen vanuit daar gaan lopen. Maar eerst even rustig liggen. Heb hoofdpijn van de lange reis en het iets minder drinken.
Om 15:00 uur beginnen we met lopen. Het is 25 minuten lopen naar de sky view observatory waar ik thuis al een Groupon voor had gekocht. We zoeven met de lift naar de 73e verdieping en genieten van het uitzicht. Gelukkig is het droog en is er blauwe lucht. Alleen de bergen liggen in de wolken. We lopen er een half uurtje rond en maken de nodige foto's. De vermoeidheid is bij mij al aardig voelbaar. Ik kak aardig in als we even gaan zitten. Dan zoeven we weer met de lift naar onder en gaan richting het water.

Op naar het waterfront. Het weer is super en we lopen heerlijk in het zonnetje langs de pier. Dan gaan we naar public market. Hier is een indoor markt waar van alles verkocht wordt. We lopen een rondje. Dan kijken we nog even bij de eerste Starbucks van Amerika. Er staat een giga rij.

We willen ook nog naar de space needle dus we beginnen maar weer met lopen naar de andere kant van de stad. We maken van alle kanten foto's en lopen een rondje door Seattle center.

Onze maagjes beginnen zich te melden en we gaan het food court op. We kiezen voor een pizza. Met een lekkere oranje Fanta. Zo we kunnen er weer even tegen aan. We lopen nog een rondje en halen bij een supermarkt nog wat drinken.

Dan lopen we weer terug naar ons hotel waar we rond half zeven aankomen. Genoeg gelopen voor vandaag. De teller staat op 17944 stappen / 12,38 km. Ondertussen zijn we al weer 24 uur in de weer. Het is goed geweest. De oogjes vallen dicht.