zaterdag 25 juni 2016

Dag 14 : Portland

Pfff we zijn al 2 weken onderweg. De tijd gaat snel. Vandaag hebben we (nou ja Rob dan) lekker uitgeslapen. En pas rond 10 uur eten we een boterhammetje op de kamer. Vandaag gaan we naar het centrum van Portland. We zouden eerst met de tram gaan maar met de auto kan ook en gaat sneller dus pakken we de auto. Parkeerkosten staan gelijk aan de tramkosten.
Binnen vijf minuten hebben we de auto geparkeerd en staan we in de stad. We beginnen bij Powell books. Een mega grote boekenwinkel. Sterker nog het is de grootste boekenwinkel van de wereld. Ze hebben echt zoveel boeken. Ik blijf plakken bij de bak- en kookboeken maar weet niet waar ik moet beginnen.

Dan lopen we naar voodoo doughnut. Het lijkt de Efteling wel zo lang is de rij om donuts te kopen. We doen het dus maar niet en lopen verder.

We komen uit op de Skidmore market. We lopen een rondje over de markt en vinden een kadootje voor pap en mam die op onze katjes passen. We kopen nog een elephant ear. Een soort pannenkoek met kaneelsuiker. Deze snoepen we op aan de waterkant.

We laten de markt achter ons en lopen langs het water. Vind wel dat het zwerver gehalte erg groot is. Om de paar meter ligt er een. We lopen een flink stuk langs de waterkant door het waterfront park. Maken nog een foto van de mooie Hawntorne bridge. Vanaf daar lopen we de stad weer in. Het is allemaal niet zo groot hier dus goed te doen te voet. Plus het weer is heerlijk.

We komen uit op Pioneer square waar we wat winkeltjes meepakken. Ik scoor nog een T-shirt. Rob scoort later nog een trui. Dan gaan we naar Ruby Jewel om een ijsje te scoren. Ik neem een lekker double chocolate ijsje en Rob eet mee. Dan gaan we terug naar de parkeergarage en halen de auto op.

We gaan naar Washington park. Die tip hadden we gisteren bij de watervallen gekregen van een park volunteer. Hier gaan we naar Pittlock mansion. Die tip heb ik van een reisverslag van het allesamerica forum. Hier heb je een mooi uitzicht over de stad en mount Hood die nu wel zichtbaar is omdat het vandaag helder is. We lopen er nog een rondje en vinden het goed geweest.
Tijd om te tanken. Het lampje staat alweer te knipperen. We gooien er weer 10,5 gallon in en kunnen weer verder. We rijden nog een rondje door de stad. Stoppen nog bij een Everyday Music. Een super grote cd/platen winkel maar Rob kan niks bijzonders vinden.
We zijn beide van mening dat Portland een leuke compacte, goed te belopen stad is. We gaan terug richting hotel waar we even chillen. Natuurlijk moet er gegeten worden dus kijken we in de buurt naar iets te eten. We lopen naar het overlook restaurant. Van binnen ziet het eruit als een ouderwetse diner. Rob neemt de baby Back ribs en ik kabeljauw met een korstje van parmezaan en rijst. Eens wat anders dan friet. Het smaakt allemaal best en we kijken onze ogen uit als je ziet wat voor mensen allemaal binnenkomen. Na het eten lopen we op ons gemak terug naar het hotel.

Terug op de kamer begin ik aan een nieuw boek en Rob kijkt Back to the future voor de 100e keer. Morgen verlaten we Portland weer en gaan beginnen aan de laatste dagen van onze vakantie.