dinsdag 14 juni 2016

Dag 3 : Seattle - Port Angelas

We zijn allebei met ons kleren aan rond achten op bed in slaap gevallen. Worden tussendoor paar keer wakker van onze zeer luidruchtige buren. Kunnen we ons mooi even uitkleden. Om 1 uur zit ik al rechtop in bed. Het is echt nog te vroeg dus na wat draaien val ik weer in slaap. Om 4 uur hetzelfde verhaal. Pfffff zo'n hekel aan die jetlag. Schiet me ook nog een kramp in m'n kuit. Auw. Nog maar een keer draaien en dan word ik om 6:15 uur weer wakker.
Dan vind ik het wel goed. Tijd om te douche en m'n koffer een beetje te reorganiseren. We eten de laatste broodjes op van gisteren. Dan checken we uit.
We rijden als eerste naar Lake view cemetery waar Bruce en Brandon Lee begraven liggen. We gaan even kijken bij het graf. We moeten het even vragen aan een medewerker waar ze precies liggen. Maar al snel hebben we het gevonden. RIP.
Dan zeggen we Seattle gedag en gaan de snelweg op richting Tacoma. Het is flink druk richting de stad maar wij gaan gelukkig de andere kant uit en kunnen lekker doorrijden. Vanuit Tacoma rijden we door naar Port Angelas. Ondertussen maken we ons boodschappenlijstje klaar voor de Walmart.
Onderweg hebben we een flinke bui regen. Boehhh. Maar ja wat nu valt valt straks niet. Ook de temperatuur is niks te veel. Het is maar 11 graden. Brrrrrr. Om 11:10 uur komen we aan bij de Walmart. Eerst maar eens shoppen. Een klein uurtje later lopen we met een kar vol naar buiten. Water, fris, broodjes, beleg, reepjes, koelbox, chips, beef jerky, bananen, bier, douche gel, tandpasta en kaas. We eten bij de Subway een broodje. Doen even snel een plas en gaan dan verder.

We stoppen bij het visitor center van Olympic NP voor een nationale park pas. Het is ondertussen gestopt met zacht regenen en het komt met bakken tegelijk naar onder. We rijden het park in. Langs de weg zien we al wat hertjes. We rijden toch maar naar Hurricane Ridge. Al ben ik bang dat er weinig te zien is. Dikke mist hangt er op de berg en we rijden door de wolken omhoog. Voor de aardigheid krijgen we ook nog een hagelbui erbij. Het is nog maar 6 graden buiten.

Door de sneeuw (ja je leest het goed) rennen we naar het visitor center boven bij Hurricane Ridge. Binnen kijken we naar een film over Olympic NP. Het sneeuwt echt hard buiten. Dit had ik toch niet verwacht. 

We kijken nog even in het winkeltje en gaan dan maar terug naar de auto. Op de auto ligt al een pak sneeuw. Ipv een wandeling rijden we maar de weg terug. Onder aan de berg gaat de zon weer schijnen. Wel regent het nog altijd. We stoppen nog bij een view point maar meer als wat wolken zien we niet. Balen.



We rijden maar richting hotel, het Super 8 in Port Angelas. Daar aangekomen is er geen reservering. Als ik op m'n blaadje kijk zie ik dat ik een fout gemaakt heb met de datum. Shit en nu??? Er is een kamer vrij en ik moet wel wat extra betalen. Het is niet anders. Ik krijg het nummer van Hotwire en als we op de kamer zijn ga ik maar eerst bellen of ik m'n geld terug kan krijgen. Dat blijkt na 12 min bellen geen probleem te zijn. Pfieuw gelukkig.
Buiten blijft het maar regenen dus we blijven lekker binnen en checken het internet even. We hebben honger gekregen en gaan naar Nextdoor gastro pub. De mevrouw van de receptie gaf deze tip en ook op internet krijgt hij 4,5 ster.
We bestellen allebei een burger met friet en voor Rob een wit biertje en voor mij een ginger ale. De burger is echt super lekker en ondanks het een klein bordje is krijg ik het niet allemaal op. Met volle buikjes gaan we terug naar de auto en rijden naar het hotel. We zijn allebei moe en hebben het koud.
We nemen een lekker warme douche en duiken dan het bed in. Nog maar een nachtje op tijd slapen. Welterusten !! En duimen voor goed weer !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten